sekadar renungan bersama..

Isnin, 18 Oktober 2010

UMNO Perak Pengecut

Tanggal 17/10 sepatutnya mencetuskan satu sejarah di Hotel Excelsior , Ipoh . Seorang tokoh India Muslim , Datuk Tasleem Muhammad Ibrahim telah berusaha segigihnya untuk membawa PAS dan UMNO untuk bermuzakarah atas tajuk "ADUN lompat mengikut pandangan Islam" . Undangan dibuat seawal 10/09/10 . DS Nizar dijemput dengan dua ulama' PAS dan DS Zambry Kadir juga dijemput dengan dua orang ulama' UMNO . Jam 3 Pm , 14.10 - Ds Zambry menolak jemputan dengan alasan beliau ada urusan lain . Hai takkan dalam UMNO Perak ni , DS Zambry tak boleh hantar salah seorang EXCO , Wakil Rakyat atau Penasihat Agamanya . Kan banyak ulama' dalam UMNO kerana tahun ini saja 40 orang ulama' muda menyertai UMNO . Jelas , Ds zambry dan UMNO pengecut . Benar sangat kata pepatah Melayu "Berani kerana Benar , Takut kerana salah . UMNO takut berhujah kerana sememangnya perjuangan mereka diselaputi kebatilan .

Tak semena - mena Ketua Puteri UMNO Perak mencemuh muzakarah tersebut sebagai membuang masa . Katanya UMNO tak perlu hadir kerana tidak ada ADUN UMNO yang melompat . Beliau bukan tak tahu , ADUN PAS pun tidak ada yang melompat . Tetapi PAS bersikap terbuka untuk berbincang tentang satu isu yang sangat relevan tentang apa yang menjadi punca kepada krisis politik di Perak sepanjang 2 tahun ini . Memang benar ADUN UMNO tidak melompat tetapi bukan rahsia lagi ADUN - ADUN PKR melompat kerana usaha - usaha jahat dan mungkar yang ditaja oleh UMNO dan konco - konconya seperti SPRM . UMNO tanpa mempedulikan persoalan halal dan haram , dosa dan pahala telah memaksa dua ADUN tersebut melompat dengan kaedah - kaedah perangkap seks , perangkap rasuah , ugutan , "CULIK" dan pemberian pelbagai imbuhan .

Inilah yang nak dimuzakarahkan seperti kata Datuk Tasleem sebagai moderator adakah kerajaan Barisan Nasional yang dibentuk pada 6/2/09 adalah haram disisi Islam , jika haram tentulah segala tindak tanduknya sepanjang pemerintaha BN tersebut juga dianggap haram . Perkara yang asalnya haram akan tetap haram .

Kesimpulannya UMNO jelas terbukti sebuah organisasi sekular yang wajib dijauhi oleh seluruh orang orang yang beriman . Kerana UMNO menjadikan falsafah "tujuan menghalalkan cara" ciptaan Machivelli sebagai prinsip perjuangan mereka .

"Wassalam , Jumpa lagi"

Tiada ulasan:

Catat Ulasan