sekadar renungan bersama..

Rabu, 4 Julai 2012

Bertemu Kembali


Hari ini tak sehat , maka adalah dirumah ,
Bolehlah tulis secebis nasihat .
Khusus untuk rakan-rakan yang ramai menjadi ahli-ahli baru PAS dikalangan bekas pegawai kerajaan , tokoh masyarakat , bekas pemimpin UMNO , juga artis artis . Berdampinglah dengan al-Quran setiap masa semoga berkat hidup saudara . Tanpa al-Quran apalah maknanya kehidupan dan perjuangan .


Tahniah kepada Sdr. Hairi Othman yang saya berkongsi nasihat dengan beliau semasa ceramah 20/6 di Batu Gajah . Pada 10/7 malam 9.00 pm , sekali lagi ceramah dengan "Leftenan Adnan" di Ayer Tawar Perak . Turut serta Dato' Saifuddin Nasution . Ramai-ramai datang ye ! 


Ikuti bicara seorang tokoh akademik barat tentang al-Quran !


Sejarawan Italian , Brands Johny Burkz mengatakan ,
"Kesejahteraan dan kepemimpinan menjauh dari umat Islam dikarenakan mereka tidak mahu mengikuti petunjuk al-Qur'an dan mengamalkan hukum dan undang-undangnya . Padahal sebelumnya sejarah telah mencatat bahwa generasi awal Islam meraih kejayaan, kemenangan  dan kebesaran . Musuh-musuh Islam tahu rahsia ini , sehingga mereka menyerang dari sisi ini . Ya , kondisi kehidupan umat Islam sekarang ini suram , kerana tidak pedulinya umat ini terhadap kitabnya , bukan karena ada kekurangan dalam al-Qur'an atau Islam secara umum . Yang objektif adalah tidak benar menganggap sisi negatif dengan menghakimi ajaran Islam yang suci."

Tiada ulasan:

Catat Ulasan