sekadar renungan bersama..

Jumaat, 15 Februari 2013

Demi Sokongan Politik Lakukanlah Apa Sahaja

Kekecohan ungkapan PM Najib yang mempromosikan Mr Psy-Gangnam dengan lagak seorang DJ akhirnya tak kesampaian kerana walaupun anak muda suka gangnam-korea tetapi ia tak sinonim dengan kesukaan pada Barisan Nasional (BN).Maksudnya orang muda bolih sahaja suka hiburan tetapi tidak bermakna mereka suka pada BN yang menaja dan mempromosi hiburan tersebut.

2. Agak menarik mengkaji perkembangan minda dan psikologi anak2 muda.Hiburan adalah keperluan mereka tetapi mereka tetap ada idealisma suka kepada kebaikan dan menanti-nanti pemimpin2 yang bersih, berintegriti dan cakap serupa bikin (walk the talk).

3. Maknanya jika pemerintah mempunyai wawasan tentang mengurus keperluan dan tenaga anak2 muda kearah melahirkan generasi berilmu dan bertaqwa disamping menyalurkan hiburan bermanafaat dan berkualiti, anak2 muda adalah asset besar negara.

4. Namun apalah yang kita harap daripada pemimpin2 Melayu (wajarkah mereka digelar pemimpin?) yang tidak pernah takut melanggar larangan Allah demi mempertahankan kuasa yang bakal menjadi 'punca penyesalan terbesar dihari akhirat kelak'.Apa sahaja telah dilambakkan kedalam bakul najis kotoran pencemaran budaya Melayu yang sepatutnya sinonim dengan Islam.

5. Rosmah isteri PM Najib pernah promosikan Bollywood, hingga suka sangat dicium aktor hindi sebagai bukti iltizam beliau. Kini berhempas pulas menarik undi orang muda dengan mempromosi gangnam dan Mr Psy sebagai icon sangnam.Mana lagi budaya yang nak diimport untuk merosakkan anak2 muda Malaysia?

6. Apalah yang dicari pada kuasa yang bakal menghumbankan seseorang ke gaung neraka.Lupakah kita pada hadis Rasulullah yang tegas memperingatkan : 'seseorang yang memulakan sesuatu amalan dosa yang menjadi ikutan orang ramai, dia akan menanggung dosa semua pengikut-pelakunya sehingga bila2 selagi amalan dosa itu dipraktikkan'.

7. Maknanya, demi iman dan demi cinta kinta kepada keredhaan Allah dan demi benci dan takutnya kita kepada siksaan neraka Allah, carilah pemimpin2 Melayu yang berilmu, beriman, bertaqwa dan beramal dengan ilmunya. Allah bersama2 orang yang bertaqwa,sabar dan muhsin.

1 ulasan: