sekadar renungan bersama..

Isnin, 4 Julai 2011

Ada ketikanya untung juga jadi pengotor

Aku pergi majlis walimah semalam. Jumpa rakan yang terperangkap traffic jam kerana perarakan kumpulan gagak berwarna hitam.Dah beberapa hari kumpulan anti Bersih 2.0 berarak di jalan2 raya dari satu bandar kebandar lain menunjukkan kejalangan mereka sebagai protes kepada himpunan aman 9-7-11 di KL yg tiba2 menjadi ketakutan no 1 kerajaan Najib sekarang. Kumpulan Bersih mempunyai objektif dan halatuju yang jelas tentang apa yang diperjuangkan: mengangkat demokrasi melalui pilihanraya yg telus dan adil. Maknanya bersih adalah kumpulan proaktif, pro rakyat dan demokrat.

Manakala kumpulan anti Bersih yang diketuai UMNO, Perkasa dan Pekida menentang reformasi pilihanraya. Maknanya kumpulan tersebut bersetuju dan berhempas pulas mempertahankan pilihanraya kotor yang menjadi kebanggaan SPR. Pilihanraya Sarawak April 2011 menjadi testimoni bagaimana SPR adalah hakikatnya menjadi perkakas UMNO-BN untuk mengabsahkan bahawa UMNO-BN mesti dimenangkan walaupun dengan rasuah pengundi dan penipuan. Pelik,ada manusia dizaman kecanggihan ilmu dan maklumat kini tak bersetuju dengan agenda memperkasakan demokrasi dinegara tercinta ini.

Maka layaklah kumpulan yang mempertahankan pilihanraya tak telus itu digelar kumpulan Pengotor. Namun tindakan Pengotor ini yang berarak dijalanan terus diberikan kerjasama sebaiknya oleh polis.Tak pula baju hitam dan baju merah mereka dirampas. Malang akibat tarbiyyah UMNO yang songsang, PDRM juga terpalit dengan asso biyah Melayu.Teringat kita semasa krisis rampasan kuasa UMNO di Perak 2 tahun lalu. Begitu akrab hubungan kerja antara Ayahanda Pekida dengan Polis demi mempertahankan kezaliman UMNO yang merampas kuasa melalui kerja2 jahat: perangkap sex,culik dan rasuah. Jangan lupa mastermind nya adalah Najib anak Tun Razak!

Rupa-rupanya puak-puak Pengotor sebegitu, mempunyai banyak persamaan:sokong penipuan pilihanraya,sokong rasuah,sokong songlap saham bumiputra,sokong roboh surau dan masjid bahkan sokong bunuh dan letup jasad Altantunya asal saja yang melakukannya orang Melayu bersongkok 8 inci.

KOT-KOT PUAK-PUAK INI SELALU TERMAKAN HIDANGAN YANG TERCEMAR OLEH LALAT KEPALA HITAM DAN BERKAKI MERAH!!!

Tiada ulasan:

Catat Ulasan