sekadar renungan bersama..

Isnin, 18 Julai 2011

PULUT KUNING PUN JADI LARANGAN

Hari ini saya didatangi seorang pesakit diklinik yang mendapatkan rawatan untuk anak comelnya.DIA BERCERITA BARU BALIK DARI ZIARAH KELUARGA DI SELANGOR. Kecoh disatu masjid apabila peristiwa seorang yang membawa pulut kuning telah menjadi bahan pertikaian.Malang sungguh orang-orang parti keris, hidup mereka semakin terhimpit.Dulu dan selamanya benci warna hijau.Kini tambah dalam senarai, allergik tengok kuning.Dalam pada itu ada yang terus benci dengan laungan "takbir", ada ketua2 jabatan pengipas UMNO YANG ALLERGIK TENGOK KOPIAH PUTIH!

Maka bertepatan sangat apabila Pak Samad Said sasterawan negara menggambarkan puak-puak parti keris ini sebagai 'PELUDAH WARNA'.Saya kira mungkin sedang bermain dalam benak kepala sang-sang penguasa parti keris untuk meminta Duli-Duli Raja2 Melayu supaya tukar warna kuning sebagai warna kebesaran Diraja kepada warna biru. Nanti mudahlah para2 juak parti keris bertempik dan berbisik menyatakan bahawa Raja2 Melayu bulat menyokong UMNO..

Kasihan melihat ahli2 UMNO yang jiwa mereka semakin kecil.Marilah terima pelawaan rakyat untuk menaiki kapal "rakyat Malaysia" untuk kita berjuang menyelamatkan negara tercinta ini daripada kemuflisan fikrah,kemuflisan ekonomi,kemuflisan jatidiri dan kemuflisan perancangan dakwah.Ingat!Ingat! ingat! Assobiyah Melayu yang sedia sesat itu semakin menyesatkan apabila ia mengharamkan perkara yang diharuskan oleh agama.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan