sekadar renungan bersama..

Isnin, 10 September 2012

UMNO TAMBUN MENUDUH TN GURU NIK AZIZ MENGKAFIR ORANG ISLAM !!

Dewan Pemuda PAS Kawasan Tambun menyelar tindakan UMNO Tambun di dalam Perasmian Perwakilan UMNO Tambun yang biadap dan kurang ajar kerana menyiarkan gambar AF Tn Guru Nik Aziz Nik Aziz selaku Menteri Besar Kelantan dan Mursyidul Am PAS melalui skrin yang menyifat beliau adalah Esktrem Islam i. Fanatik ii. Kasar & kesat iii. Mewajibkan yang tidak Wajib iv. Prasangka Buruk v. MENGKAFIRKAN ORANG ISLAM

Satu tuduhan yang berat dan jahat yang dikeluarkan oleh oleh Menteri Kewangan Dato Husni Hanazlah.  Ketua Pemudanya Sdr Zairul Azrun Zainal Abidin menyelar kenyataan yang biadab dan kurang ajar yang dikeluarkan oleh seorang yang bertaraf menteri mempunyai pemikiran yangcukup kotor dan tidak berpandukan ajaran Islam.






Sekadar renungan, manusia yang dituduh mengkafirkan orang Islam ini sangat dihormati oleh ulama dalam dan luar negara, mungkin orang UMNO kata antara TN Guru Haron Din dan TN Guru Nik Aziz sama-sama orang Pas, tapi kalau ulama tersohor dari yaman seperti Habib Umar takkan UMNO tak kenal pulak. Bagaimana orang-orang ini boleh menyantuni TN Guru dengan cukup baik sedangkan Orang UMNO bertaraf Menteri sanggup menuduh yang bukan-bukan pada TN Guru Nik Aziz. Kalau pemimpinnya pun sudah berperangai macam tu apa pulak nak jadi dengan orang bawah. Lihat sahaja akhbar the new strait times yang dimiliki UMNO, menyiarkan  tuduhan oleh bekas ketua polis negara, TS Rahim Noor bahawa TN Guru Nik Aziz tu 'bapa kafir'. Nampak jelas kaitannya, umnolah yang suka mengkafirkan orang. UMNO juga kemaruk sangat orang panggil dia kafir. Taktik Umno menuduh TN Guru Nik Aziz adalah semata-mata untuk meraih simpati dan memburukkan imej pas. Harap-harap orang tidak tertipu dah dengan taktik kotor dan jijik ini. Jangan tertipu !
Janji RasuluLlah ShalALLAHu`alaihiwasalam bahwa semua akan bersama orang yang ia cintai dihari kiamat. Semoga kita hidup dan wafat dalam cinta kepada RasuluLlah ShalALLAHu`alaihiwasalam dan para Ulama` Shalihin. Amiin ALLAHumma amiin. Al-Fatihah.
  

Begitulah maksud hadith Rasulullah, kita akan bersama dengan orang yang kita cintai di akhirat kelak, kalau kita mencintai Rasul dan pewarisnya, Ulamak..maka kita akan bersama mereka di akhirat nanti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan