sekadar renungan bersama..

Jumaat, 27 Mac 2009

'CAKAP tak Serupa BIKIN'


"Wahai orang-orang yang beriman!Mengapakah kamu memperkatakan apa yang kamu tidak lakukannya.Amat besar kebenciannya di sisi Allah - kamu memperkatakan sesuatu yang kamu tidak lakukannya".
Surah As-Saff (Ayat 2-3)
1.Ahli-ahli UMNO begitu terpegun mendengar ucapan Dato' Najib semasa merasmikan perhimpunan PEMUDA,WANITA dan PUTRI UMNO pada 24/3/09.Saranan-saranan beliau tentang amalan rasuah dan perlunya ahli UMNO mengikut Sunnah dan Sirah Rasulullah sangat mengasyikkan.Lagaknya seperti seorang tokoh ulama' besar sedang berdakwah kepada pengikut-pengikutnya.

2.Tidak ada siapa boleh menafikan sebahagian besar daripada khalayak pendengar ucapan beliau di PWTC itu adalah terlibat sama ada sebagai pemberi atau penerima atau bersekongkol dengan bapak-bapak RASUAH.

3.Ada yang tidak bersetuju dengan amalan rasuah dalam UMNO tetapi demi memenangkan BN dalam Pilihan Raya mereka sanggup menabur wang atau menjanjikan projek-projek mi segera kepada pengundi.Amalan double-standard ini berleluasa khususnya dimana calon-calon menteri UMNO bertanding.

4.Dalam pilihan raya Umum ke-12 di Parlimen Kuala Kangsar ramai pengundi-pengundi khususnya orang-orang tua wanita diberikan RM 100 - 200 dan orang lelaki kampung diberikan benih pokok-pokok buah-buahan semasa kempen UMNO/BN.Janji paling besar calon BN adalah untuk membuat jambatan di Manong jika BN menang.Janji yang sudah diulang sejak Pilihan Raya 2004 lagi.Sampai sekarang janji palsu itu tidak ditunaikan.Hanya merupakan rasuah dalam Pilihan Raya.

5.Najib sendiri dan konco-konconya seperti Razak Baginda terlibat dalam kontroversi pembayaran komisyen pembelian Eurocopter dan kapal selam.Bukankah itu rasuah.Bagaimana dengan seribu kes rasuah yang melibatkan pemimpin-pemimpin UMNO dalam pemilihan 2008/2009.Daripada pemimpin atasan sampai pemimpin akar umbi bergelumang dengan amalan rasuah.Itulah 'cakap tak serupa bikin'.Tak rasa malukah nak bercakap tentang sunnah dan sirah Rasulullah.

6.Tumbangnya kerajaan Pakatan Rakyat Perak juga adalah angkara jahat pemimpin-pemimpin UMNO yang dikepalai oleh Najib dengan mengenakan perangkap-perangkap seks dan rasuah terhadap wakil-wakil rakyat PR.Dulu tuduh rasuah lepas tu JILAT KEMBALI LUDAH DAN KAHAK JAMALUDDIN DAN OSMAN JAILU tubuhkan KERAJAAN HARAM di PERAK.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan