sekadar renungan bersama..

Ahad, 7 Oktober 2012

Memilih untuk mecari keredhaan Allah

" Dan jika engkau menurut majoriti orang yang ada di muka bumi, nescaya mereka akan menyesatkan kamu daripada jalan Allah; tiadalah yang mereka turut melainkan sangkaan semata-mata, dan mereka tidak
lain kecuali berdusta"..surah AL An'am 116.

Bukankah matlamat terakhir kehidupan ini adalah untuk mencari keredhaan Allah dan dianugerahkanNya keampunan dan nikmat syurgaNya.Yang pasti keredhaan Allah tidak datang menggolek tetapi menuntut jerih,pahit maung dan pengorbanan yang berterusan.

Namun kekeliruan adalah sifat intrinsik umat Melayu yang berlatarbelakangkan kedangkalan ilmu dan suka berprasangka tanpa kajian bernas.Betapa orang Melayu ramai yang percaya bahawa kuasa status quo Melayu UMNO itu adalah sinonim dengan kuasa Islam adalah ilusi yang begitu rapuh. Maka ada yang percaya bahawa perjuangan menumpaskan sizalim yang enggan melaksanakan syariah Islam, sipengamal rasuah yang mengempiskan terus harta negara, sisaudara syaitan yang beramal boros mencekik khazanah negar, si pemfitnah yang ketagih mengaib dan mengkhazaf insan seagama dan sipengejek maruah umat Islam dengan menyanjung tinggi nasihat yahudi laknatullah melalui syarikat2 konsultan seperti APCO dan sikosong amanah yang merompak hak orang Melayu Islam di Kelantan untuk menikmati nikmat royalti minyak anugerah Allah.

Kenapa ada yang percaya betapa agenda besar perintah agama supaya menentang kezaliman pemerintah (itu satu jihad yang besar) yang terbukti sebenarnya melemahkan orang-orang Melayu dan menodai kesucian Islam dikaitkan pula dengan bakal melemahkan kuasa politik Melayu dan Islam?? Adakah orang2 Melayu mempertikaikan ketetapan Allah bahawa untuk menjadi umat terbilang dan cemerlang, orang Melayu wajib terlibat dengan amar makruf dan nahi mungkar??

Atau orang2 Melayu mempunyai keyakinan pelik betapa negara dan bangsa tercinta ini telah, sedang dan akan terpelihara terus oleh 'pemimpin'2 yang kurang ilmu agama, beramal hidup dengan menyanjung budaya campur barat dan k pop korea serta hidup bergelumang dengan rasuah? Jika begitu kami serahkan saja anda kepada Allah, lebih utama kami mencari sasaran dakwah baru dikalangan orang-orang China, India, Iban dan Kadazan.

Bangkitlah wahai anak bangsaku, tampil mebela bangsa ini dengan resipi Agama Islam yan tentu benar, syumul dan 'time tested'( tahan uji). 

Tiada ulasan:

Catat Ulasan