sekadar renungan bersama..

Rabu, 27 Mei 2009

KENYATAAN AKHBAR JAMAIY 27/05/09

Jamaiy sangat kesal apabila mendapat aduan daripada beberapa orang kakitangan Kerajaan yang baru pulang dari menghadiri kursus – Biro Tata Negara ( BTN ) hujung minggu lepas. Antara perkara-perkara yang diketengahkan lewat kursus tersebut adalah perkara-perkara berikut :

i) Tun Abdullah Badawi adalah Perdana Menteri yang lemah dan Malaysia tercicir dalam aspek pembangunan di zaman Pak Lah. Berbanding zaman Dr. Mahathir yang kononnya hebat dan pemerintahan Dato’ Najib sekarang akan mengembalikan era kegemilangan Dr. Mahathir.

ii) Isu pembunuhan Altantuya tiada kaitan dengan penggunaan C4 dari simpanan Kerajaan kerana kononnya C4 boleh dibeli dari sumber-sumber lain.

Yang dipertikaikan adalah kenapa BTN membazirkan wang rakyat hanya bagi menegakkan benang basah. Hanya setahun yang lepas Dr. Mahathir dicaci dan Pak Lah disanjung tetapi sekarang sudah terbalik. Apa piawaian yang diguna untuk menentukan kebenaran atau kebaikan. Tidakkah lakonan seperti ini menghina bekas Perdana Menteri dan mengelirukan rakyat.

Tentang C4 boleh dibeli ditempat-tempat lain. Jasad Altantuya diletupkan menggunakan C4 oleh Pegawai-Pegawai Polis UTK pengawal Dato’ Najib. Pembunuhan oleh mereka tidak bermotif. Pelik dan ajaib. Takkan Polis yang gaji tak sampai RM 1,500 sebulan nak habiskan duit kocek mereka nak beli C4. Kalau benar C4 boleh dibeli diluar maknanya Negara kita dalam bahaya. Adakah BTN ingin menjadikan Pegawai-Pegawai Kerajaan yang hadir kursus menjadi bodoh dan dungu dengan ‘ceramah-ceramah politik’ kosong tanpa fakta.

Jangan bazirkan wang rakyat. Kami pembayar cukai tidak rela kerana masih ramai orang miskin, ibu tunggal dan OKU yang boleh di bela dengan duit peruntukan BTN tersebut.

Dr. Hj. Khairuddin Bin Dato’ Abd. Malik

Pengerusi Jamaaiy Negeri Perak

Tiada ulasan:

Catat Ulasan