sekadar renungan bersama..

Rabu, 10 Jun 2009

Seminggu Yang Meletihkan Tetapi Berbaloi...







1.Alhamdulillah,syukur yang tidak terhingga kerana dapat mengisi masa yang Allah kurniakan sebaik mungkin dengan aktiviti-aktiviti yang bermanfaat. Hampir tiada langsung masa yang terluang.
1/6 - 3/6 musim berkhatan dah tiba.Lebih 40 orang kanak-kanak bersunat.Ada yang steady,cool dan gentleboy tetapi ada juga yang gabra dan menangis.Biasale bebudak.Yang lima tahun tak takut dan yang 12 tahun pulak yang teroyak (menangis).

4/6 - Rawat pesakit dan sambung bersunat .....sampai 9.30 malam.Ingat nak bertolakke Shah Alam ......tup..tup.....ada pesakit minta tolong datang ke rumah (house call) di Manjoi.Balik ke rumah dah pukul 12.30 malam.

5/6 - Jam 5.30 pagi ,bertolak ke Shah Alam, solat subuh di Masjid Sengat dan sampai di Shah Alam jam 8.30 pagi. Hadir sebagai perwakilan dalam muktamar PAS ke 55 sehingga jam 6.00 petang.Bertolak pula ke Puchong,jenoh sangkut kat trafik jem pulak.Sampai di satu surau untuk kuliah magrib hingga jam 9.30 malam.Sampai hotel jam 11.00 mlm dan terpaksa pulak buat persiapan untuk ucapan dalam muktamar besoknya.Kena buat research sikit hingga pukul 2.00 pagi baru boleh masuk tidur.

6/6 - Muktamar hari kedua,diisi dengan ucapan -ucapan dari negeri-negeri dan dewan- dewan.Giliran teman jam 2.30 petang.Lepas tu jam 6.30 ptg, bertolak pulak ke Pandan Mewah. Jam 8.00 malam baru sampai kerana tersangkut dalam jem di Sg.Way kerana ada kemalangan.Kuliah magrib lagi sampai 9.30 mlm. 10.30 mlm sampai di Bangi.

7/6 - Seawal 5.30 pagi, bertolak ke surau Annur( Surau Dato Harun Din) untuk kuliah subuh. Teman jumpa ramai orang Perak di situ termasukle orang Parit dan orang Bota.Hebat surau Dato Harun Din.Pukul 9.00 pagi bertolak semula ke Shah Alam . Jam 11.00 pagi giliran teman untuk membentangkan usul tergempar , meminta suruhanjaya diraja ditubuhkan bagi menyiasat BN yang terlibat jenayah sex dan rasuah untuk menjatuhkan kerajaan pakatan rakyat di Perak.
Pukul 4.00 ptg bertolak balik ke-Ipoh,sampai jam 7.20 mlm.Pukul 8.00 mlm dah menunggu 7 orang bebudak yang nak bersunat.Selesai jam 11.40 mlm.Dah letih sangat lepas tu tidurle.

8/6 - Dari jam 9.00 pagi hingga 9.30 mlm,jaga klinik dan sambung budak bersunat 3 orang lagi. Balik ke rumah untuk makan dan solat isyak.pukul 10.30 mlm pi pulak ke markas PAS Taman Meru untuk ceramah bersama Prof.Dr Abdul Aziz Bari tentang isu krisis perlembagaan di Perak.

Lengkaple seminggu aktiviti teman yang amat meletihkan tetapi berbaloi.Doakanlah kerja-kerja teman ni jadi amal soleh yang diterima oleh Allah. Amin.....Amin....

Tiada ulasan:

Catat Ulasan